close

Senso het merk van Down Under

Senso het populaire Australische schoenenmerk is upcoming in Nederland. Het merk ooit begonnen door een stel genaamd Meller is tegenwoordig overgenomen door de drie jonge dochters die het merk nieuw leven hebben ingeblazen. Het merk is onderscheidend, verrassend en draagbaar. En dit allemaal te danken aan de nieuwe generatie.

Family business

Het familiebedrijf wordt momenteel gerund door de 3 zusjes, Imogen, Skye en Alicia. Ieder met haar eigen specialiteit zorgen zij ervoor dat het merk Senso wereldwijd naam aan het maken is. Imogen de middelste van de 3 en werkt als global manager vanuit het hoofdkantoor in Sydney. Nadat zij haar diploma Fashion Design heeft behaald aan de universiteit is zij volop aan de slag gegaan voor Senso. Skye de jongste telg werkt vanuit London als hoofd designer van het merk, de creatieve van het stel. Alicia de oudste is verantwoordelijk voor de internationale verkoop buiten Australië.

Dries zussen Meller - SensoSenso stijl

Het merk staat voor kwaliteit boven kwantiteit en dit is terug te zien in het gebruik van de materialen. Elk seizoen brengt het merk iets nieuws toe aan de collectie waarmee zij de klanten willen verrassen. Een nieuw item wat je nog niet in jouw schoenenkast had staan.

De founders Kim en Scarlett Meller zijn het merk begonnen in 1980 nadat zij betaalbare kwaliteit miste in het toenmalige schoenen aanbod. Senso onderscheid zich van andere merken door naast de laatste trends te volgen de schoenen ook draagbaar te maken. De vrouw van tegenwoordig kiest namelijk voor comfort. Het moet niet alleen de stijl van Senso zijn maar de schoenen moeten ook jouw persoonlijke stijl versterken.

Senso op social media

De dochters hebben dezelfde voet gevolgd als hun ouders alleen maken zij veel meer gebruik van deze tijd  door het inzetten van hun marketing via social media. Een belangrijke social mediakanaal voor het merk Senso is de communicatie via Instagram. Daarnaast hebben zij veel populaire bloggers die het merk vertegenwoordigen via social media. Senso is mede daardoor van een sterk lokaal merk gegroeid naar een populair merk wereldwijd. Het merk is tegenwoordig grote naam aan het maken in landen zoals Japan, UK en Nieuw Zeeland. Naast kwalitatatief goede en mooie schoenen aanbieden is het belangrijk dat je gezien en besproken wordt en daar zit de nieuwe generatie goed bovenop.

Senso home 4

Senso bij Sarenza

Bij de webshop Sarenza vind je veel toppers uit de collectie van Senso. Helaas kunnen wij in Nederland niet alle modellen van Senso verkrijgen maar het aanbod van Sarenza maakt veel goed.

Senso collage Sarenzawww.sarenza.nl

Tags : Senso

Leave a Response